уторак, 13. април 2010.

canetova.

Rekao mi je da nisam avanturista
a meni je samo palo na pamet
koliko više nemam snage ni da objašnjavam
mentalnu ubijenost moje generacije
generacije koja je nesposobna da doživi katarzu i
koja je sa depresijom i apatijom na dobar dan.
Rekao je meni i mojima
Da nismo avanturisti.
a ja ne znam odakle da krenem
da li od toga da imam 23
i 5 zemalja u kojima sam živela
ili toga da moja sestra nije znala
do svoje četvrte godine kako izgleda kivi
ili toga da sam prvi put prešla granicu sa 17 godina.
Rekao mi je da nisam avanturista
A mislim da sam bila najveći
Još od prvog osnovne
Kad sam ponosno nosila mamine šivene pačvorak haljine
A moj drug iz odeljenja imao obezbedjenje i stilistu.
Bila sam najveći anaturista u pravljenju kolaža
Za vreme restrikcije struje
I najveći avanturista u lupanju varjačom o šerpu
Za vreme dnevnika
Sa samo 9 godina.
Bila sam najgrlatiji avanturista na koncertima za vreme bombardovanja
I najjači avanturista Zvezdare kad su se delili bedževi „ Otpora „ .
A tek kakav sam avanturista bila da izađem sa 200 dinara u grad
Kad keva i ćale nisu radili
I da se provedem najbolje na svetu
Kakav sam avanturista bila da upišem i završavam fakultet na vreme
Radim 500 stvari u isto vreme
Da ne bih mislila koliko u ovoj zemlji
Ništa jebeno nije u redu
I da ne bih mislila
Šta sam ja bogu zgrešila da se rodim ovde.
Najveći sam avanturista bila kad sam ispratila u drugu zemlju
Osobu koju najviše volim
Jer je ona za razliku od mene svesna
Da se ovde nikad ništa neće promeniti.
I zato nemoj ti meni da sereš
Da ja nisam avanturista.
Ja sam preveliki avanturista za moje premale godine
I umorna sam.
Volela bih da znaš kako izgleda
Kad više nemaš velikih želja
Sem da imaš kuću, posao i klince
Kad želiš mali smireni mikrosvet
Jer ti je avanture dosta
A nisi ni do pola života stigao.
Zamisli kako je to
Da se i dalje raduješ nekoj klopi
Mirisu hleba
Mirisu kafe
Zamisli kako je to
Kad ne želiš da pojedeš svet
Već da se sklanjaš da svet ne bi pojeo tebe.
I zato pre nego što mi kažeš
Da nisam avanturista
Vrati se u svoju crvenu prošlost
Kada vas je sve kolektivno boleo kurac
Šta će biti posle
Vrati se i seti se
Da je za vas tad avantura bila da se zajebavate ispred hotela „ Moskva „
i idete u London po ploče.
Vrati se i seti se
Da ste svi išli na more
Da ste svi imali indekse i pasoše
I da ste se svi smejali.

Da mi je jedna takva avantura
Da se odmorim.

4 коментара: